تبلیغات
علوم سرا - کلسترول خوب و بد
 
علوم سرا
درباره وبلاگ


ازداغ حسین اشک نم نم داریم درخانه سینه تاابدغم داریم
پیراهن وشال مشکی آماده کنید چندروزدگرتابه محرم داریم
محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه سرافرازی بر فراز نیزه هاست!
ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است.
سلام بر حسین (ع)

هُرم سوزان كویر، بر خستگی كاروانیان نیشتر می زند و بدن های خسته آن ها را می آزارد. خورشید غروب دوم محرم، آرام خود را در تنگنای افق جای می دهد. كاروان بر سینه تفتیده بیابان توقف می كند. صدایی می پرسد: این جا كجاست؟ پاسخ می آید: این جا كربلاست! آری، حسین (ع) به كربلا می رسد و دل كویر را در تب و تاب می اندازد. آسمان نیز، چهره در هم كشیده است. زمین بغض خود را فرو می خورد. فرات بی صدا اشك می ریزد و خارها خود را به دست نسیم گرم سرنوشت داده اند.

فرا رسیدن ماه محرم را برعاشقان ابا عبداله الحسین (ع) تسلیت عرض می نمائیم.

مدیر وبلاگ : احمد توکلی
نویسندگان
پنجشنبه 25 آبان 1391


کلسترول یا چربی یکی از مواد مهم در بدن ما می باشد که وظایفی مثل تامین انرژی و سوخت بدن و شرکت در ساختار بعضی هورمونها مثل هورمونهای جنسی را بر عهده دارد. در موارد خاصی مثل مصرف زیاد چربی ـ تحرک کم ـ بالا رفتن سن که باعث کاهش سطح هورمونهای جنسی شده و به دنبال آن رها شدن چربی هایی که قبلا برای ساختن هورمونهای جنسی بکار می رفتند ولی الان بدون استفاده اند و… سطح کلسترول در بدن بالا می رود.

کلسترول توتال: کل کلسترول موجود در خون که اندازه‌گیری می‌شود کلسترول توتال نام دارد و الی از این مقدار قسمتی را کلسترولهای خوب و قمستی را کلسترولهای بد تشکیل می‌دهند که به این شرح می‌باشد. ۱ـ LDL یا کلسترول بد که نوعی از کلسترول است که باعث می شود سلولهای چربی در جدار سرخرگها رسوب کنند ۲ـ HDL یا کلسترول خوب که باعث می شود رسوبات چربی از جدار سرخرگها کنده شوند. بطور معمول هر چه سطح
کلسترول خوب بالا و کلسترول بد پایین باشد بهتر است ولی سطح LDL از ۱۶۰ به بالا زنگ خطری برای گرفتگی سرخرگها و بیماری قلبی است.
توصیه های مفید برای کاهش چربی مضر خون:
۱- مصرف روغنهای جامد را کاهش دهید و برای طبخ غذا و روی سالادتان از روغن هسته انگورـ روغن زیتون ـ روغن آفتابگردان و بطور کل روغنهای گیاهی استفاده کنید.
۲ـ مصرف مرکبات مثل پرتقال ـ نارنگی ـ لیمو ـ گریپ فروت و .. را هرگز فراموش نکنید مثلا آب لیمو یا نارنج یا گریپ فروت را روی سالادتان بریزید یا بعد ناهار و شام پرتقال و سیب میل کنید.
۳ـ چای نوشیدنی مفیدی است . همین طور نوشیدن ۱۲ـ۸ لیوان آب که یک لیوان آن ناشتا بصورت ولرم باشد.
۴ـحبوبات مثل لوبیا زیاد مصرف کنید.
۵ـ مصرف تخم مرغ را کاهش دهید.
۶ـ غلات و آرد سبوسدار مصرف کنید.
۷ـ میوه هایی مثل مرکبات که گفته شد ـ سیب ـ هویج و همین طور مصرف کلم و پیاز و سیر کمک کننده اند.
۸ـ ورزش بویژه پیاده روی و کنترل استرسهای عصبی و دوری از دخانیات
۹ـقهوه کمتر بخورید.
۱۰ـ اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده آن را مرتب مصرف کنید.

قول می‌دهم دیگه از بحث کلسترول و چربی بیام بیرون این آخریش بود… حالا هر چی دلتون می‌خواد بزنید تو رگ … بی‌خیاله چربی خون.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()
دوشنبه 5 تیر 1396 06:13 ب.ظ
Thanks for finally talking about >علوم سرا - کلسترول خوب و بد <Loved it!
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 02:58 ق.ظ
We're a bunch of volunteers and opening a new
scheme in our community. Your website provided us with useful info to work
on. You have done a formidable activity and our whole neighborhood can be thankful to you.
جمعه 1 اردیبهشت 1396 12:34 ق.ظ
Excellent, what a web site it is! This web site presents helpful
information to us, keep it up.
پنجشنبه 25 آبان 1391 05:53 ب.ظ
باسلام و وقت بخیر خدمت شما همکار محترم
ممنونم از حضورتان
باافتخار لینک شدید
بهترینهارا برای شما آرزو می کنم.
ایام به کام.
احمد توکلیبا تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی